Aktuality

Nový rekord: vyrobili jsme neuvěřitelných 210 milionů ložisek

Nový rekord: vyrobili jsme neuvěřitelných 210 milionů ložisek

18.4.2019

Podařilo se nám dosáhnout jubilejních 210 milionů vyrobených ložisek. Jedná se o další výjimečný milník od roku 2001, kdy byla naše firma vybudována. V poslední době procházíme celkovým růstem a navýšením objemu výroby. Přibývají také nominace od zákazníků a získávání nových projektů.

Naše výrobní portfolio je rozděleno na tři hlavní sortimenty, a to na výrobu válečkových ložisek, jehličkových ložisek a kladek pro automobilový průmysl, strojírenství a poprodejní sektor.

Stejně jako většina strojírenských firem, tak i my držíme krok s nejnovějšími trendy. V uplynulém roce jsme investovali téměř 120 mil. do modernizace a automatizace strojového parku a digitalizace výrobního procesu. Automatizací výroby postupně eliminujeme fyzickou náročnost práce a urychlíme výrobní proces. Takzvaný Průmysl 4.0 má velký vliv na kvalitu výrobků a konkurenceschopnost podniku. Velký boom v automobilovém průmyslu je i nastupující elektromobilita. „Neočekávám okamžitý nástup elektromobilů, nicméně je to trend, kterým se chceme a hlavně musíme do budoucna zabývat. Nechceme se jen svézt na jeho růstu, proto vyvíjíme vlastní technologické inovace, spolupracujeme s výrobci a sledujeme dění ve světě," sdělil k situaci ředitel společnosti Petr Novák.

Ložiska vyráběná v našem závodě jsou charakteristická minimem použitého materiálu. „Tloušťka vyráběných dílů je pouhých 1,3 mm při průměru 45 mm a váze 28 gramů. Takové ztenčení v některých případech znamená snížení hmotnosti finálních výrobků až o 300 %. Materiálem je vysoce pevnostní ocel, díky čemuž mají ložiska v aplikaci výjimečně dlouhou životnost," dodal Novák.Jedním z důvodu snižování hmotnosti je nastolení downsizingu automobilů. Výroba ztenčených kroužků je založena především na extrémně přesném zpracování materiálu a na jeho vstupní tvrdosti. Následná přesná výroba ložisek pomocí obrábění a broušení je prováděna s přesností na 5 mikrometrů. Vybraný materiál je testován ve Vývojovém centru v Brně, které spadá pod naši společnost. Toto výzkumné centrum je zařízeno moderním technickým vybavením a kvalitním know-how. Slouží především pro vývoj nových výrobků, úpravu původních výrobků, testování designu, simulaci, tribologii a pro analytické měření. Jedná se o jedno z nejdůležitějších center v korporaci JTEKT. Slouží nejen pro nás, ale také pro sesterská centra v Evropě a USA a pro ostatní závody mateřské společnosti.

Vyrobená ložiska mají pestrou škálu využití. U osobních automobilů se používají ve vyvažovacích systémech motoru, manuálních převodovkách, v automatických převodovkách, v elektronickém diferenciálu, v CVT převodovce nebo v palivovém čerpadle pro pohon LPG. U nákladních aut se používají v motoru nebo náboji kola. V zemědělském průmyslu jsou olomoucká ložiska umístěna v planetové převodovce traktorů nebo v žacích lištách kombajnů. Ložiska se točí i v dvoutaktním motoru sněžných skútrů nebo brzdovém systému vlaků. Své využití nacházejí i v ocelárnách, v tkalcovských strojích, lanovkách, buldozerech a další technice.

Fotogalerie

Nový rekord: vyrobili jsme neuvěřitelných 210 milionů ložisek

Zpět

Koyo Bearings má nový zelený projekt: Separátor emulzních odpadních vod

Koyo Bearings má nový zelený projekt: Separátor emulzních odpadních vod

1.2.2021

Jednou z posledních investic naší společnosti Koyo Bearings je pořízení technologie na recyklaci průmyslových odpadních vod.

Lednová sbírka v Koyo pro Oblastní unii neslyšících

Lednová sbírka v Koyo pro Oblastní unii neslyšících

29.1.2021

Věnujeme 12 000 korun do Oblastní unie neslyšících.

3D tisk i v Koyo Bearings

3D tisk i v Koyo Bearings

26.1.2021

V Koyo Bearings jsme se rozhodli využít technologii 3D tisku, protože v ní vidíme obrovskou příležitost.

všechny aktuality

Staňte se členem našeho týmu a získejte práci v dynamicky se rozvíjející společnosti. Podívejte se na aktuálně volné pracovní pozice ZDE

Žádost pro uchazeče