Výrobní portfolio

Technologie

Ložisko se zpravidla skládá z vnějšího kroužku, vnitřního kroužku a valivých prvků, kterými jsou kuličky, kuželíky, jehličky nebo válečky. Bývají umístěny v tzv. kleci.

Olomoucký výrobní závod se zaměřuje na výrobu ložiskových kroužků a montáž samotných ložisek. Výroba kroužků prochází několika vysoce specializovanými výrobními kroky: soustružením, dokončovacími operacemi za měkka, kalením, broušením a montáží.

Soustružení představuje dominantní operaci tzv. třískového obrábění ložiskových kroužků. Provádí se na CNC soustruzích, na nichž se z bezešvých trubek nebo tyčí vysoustruží komponenty požadovaných tvarů a rozměrů. Mezi doplňkové metody se v této fázi řadí frézování, protahování, dokončování výrobních detailů a vrtání mazacích otvorů. Mezi nejnovější výrobní metody patří i tzv. soustružení „za tvrda", tedy po kalení, kdy obrábíme tvrdý materiál za velmi vysoké teploty.

Připravené polotovary ze soustružny vypereme, usušíme a zakalíme (tepelně upravíme) ve vlastní moderní kalící peci. Zde ložiskové kroužky nahříváme někdy až na 850 stupňů Celsia a následně je prudce zchladíme. Poté se kroužky popouštějí, čímž získají na houževnatosti a stabilitě rozměrů.

Během broušení brousíme čelní plochy ložiskových kroužků, vnější a vnitřní průměry, oběžnou dráhu a opěrná čela. Vše se provádí na speciálních bruskách. V zápětí následuje honování, tedy přehlazování povrchu, čímž zlepšujeme mikrogeometrii a minimalizujeme tak hlučnost ložiska. Závěrečnou etapou výroby je u vybraných ložisek jejich montáž, kdy v jeden celek spojíme vnější a vnitřní kroužek pomocí ložiskové klece a valivých částí (válečků nebo jehliček), které vyrábí naše sesterské závody.

Vše se odehrává ve vysoce čistém pracovním prostředí. Kvalitu našich výrobků zajišťuje stoprocentní kontrola hlučnosti, kterou každé smontované ložisko prochází. Hotová ložiska se zabalí do přepravek a poté transportují zákazníkovi. Takto zpracovaná ložiska dodáváme výrobcům světových jmen, jako jsou například nákladní automobily VOLVO nebo Scania.

Martenzitické kalení a popouštění

Nabídka kooperace externím firmám

Technologický proces: Materiál je v průběhu procesu uložen ve speciálních drátěných koších o rozměru 540 x 540 x 240 mm s možností oddělení jednotlivých vrstev nebo volným sypáním. Hmotnost vsázky v jednom koši je maximálně 38kg.

Materiál ke kalení: ocel různé jakosti (maximální tloušťka stěny pro plné prokalení do 14mm)

Výsledná tvrdost: 56-65 HRC

Kontakt: Lenka Fantová, tel.: +420 724 015 512

I-Site – nový management flotily vysokozdvižných vozíků

I-Site – nový management flotily vysokozdvižných vozíků

30.1.2020

Novým pomocníkem v logistickém odvětví je jednotka I-Site. Jedná se o sběrnici, která zaznamenává data z vysokozdvižných vozíků.

Investice v oblasti soustružení v Koyo Bearings stále pokračují

Investice v oblasti soustružení v Koyo Bearings stále pokračují

9.1.2020

Jeden z největších investičních projektů pro fiskální rok, končící k 31. březnu 2020, se týká oblasti soustružení.

Virtuální realita jako nástroj pro efektivnější zaškolení zaměstnanců

Virtuální realita jako nástroj pro efektivnější zaškolení zaměstnanců

13.12.2019

O virtuální realitu rozšířila naše společnost svou školící místnost.

všechny aktuality

Staňte se členem našeho týmu a získejte práci v dynamicky se rozvíjející společnosti. Podívejte se na aktuálně volné pracovní pozice ZDE

Žádost pro uchazeče