Aktuality

Modernizace v oblasti broušení pokračuje: nová bezhrotá bruska Lidköping CL 46

Modernizace v oblasti broušení pokračuje: nová bezhrotá bruska Lidköping CL 46

30.7.2021

Jeden z dalších významných investičních projektů jde do finále. Tentokrát posilujeme oblast broušení vnějších průměrů díky modernizaci stroje. Jedná se o bezhrotou brusku Lidköping CL 46. 

Bruska již prošla kompletní modernizací v ČZ Strojírně ve Strakonicích a byla přestavěna na stroj nejmodernějších parametrů. Zařízení má nyní nově plně CNC řízené všechny osy, celkem se jedná o šest řízených os. Dovyvážení brusného vřetene bude poprvé v Koyo prováděno bezkontaktní vyvažovačkou SBS Balance Systém přímo na stroji. Tato jednotka řídí nejen vyvažovaní brusného kotouče během broušení, ale umožňuje snímat i průběh orovnání jak přítlačného tak brusného kotouče a odhalit i případné vibrace v průběhu broušení. K těmto účelům byla vyvažovací jednotka dovybavena čidly akustické emise*.

Součástí brusky je i digitálně zobrazované nastavení odečítání náklonů podávacího kotouče, čímž bude zajištěna opakovatelnost nastavení brusných podmínek a zrychleno přeseřízení stroje. Stroj jsme nyní schopni seřídit z jednoho typu výrobku na druhý do 30 minut a tím výrazně eliminovat ztrátové časy na minimum.

Modernizovaná bruska nahradila v druhé polovině července 2021 původní stroj, jenž již byl na hraně své životnosti. Aktuálně probíhá její testování v provoze. Bude vyrábět díly v rozsahu vnějšího průměru 55 -220 mm. Výroba průměrů nad 150 mm nejde uskutečnit na jiném stroji z našeho současného portfolia a proto byla modernizace jasnou volbou. Nový stroj nám umožní vyrobit díly s velkými průměry v požadované kvalitě, takže budeme schopni zákazníkům nabídnout i ložiska v nejvyšší přesností, které jsme v současné době nebyli schopni nabídnout.

* Čidlo funguje na principu mikrofonu, který snímá hladinu zvuku.

Fotogalerie

Modernizace v oblasti broušení pokračuje: nová bezhrotá bruska Lidköping CL 46 Modernizace v oblasti broušení pokračuje: nová bezhrotá bruska Lidköping CL 46

Zpět

Jaký předpokládáme dopad elektromobility na náš závod?

Jaký předpokládáme dopad elektromobility na náš závod?

17.9.2021

Co se týká možnosti našich ložisek v elektrických autech, již nyní vidíme v návaznosti na vývoj elektrických pohonů první příležitosti pro jejich využití. Původní studie a zaměření elektroaplikací ukazovaly na uplatnění především kuličkových ložisek a jejich obrovský růst v rámci elektromobility. Tak jak jde vývoj dále, začíná se ukazovat, že především ve více zatížených elektro řešeních, např pro SUV auta, je nebytné použít válečková ložiska, které jsou ale schopná pracovat ve vyšších otáčkách, tzv. vysokorychlostní válečková ložiska.

Jak s pomocí ekologie dosáhnout lepší konkurenceschopnosti?

Jak s pomocí ekologie dosáhnout lepší konkurenceschopnosti?

10.9.2021

Náš závod v rozmezí 5 let spotřebuje přibližně 2 481 110 kusů MHL kroužků v hodnotě 9 261 888 korun a vyprodukuje tak plastový odpad o hmotnosti 19 tun. Rozhodli jsme se zaměřit na tato čísla a podniknout kroky vedoucí ke snížení finančních nákladů, tak i ke snížení ekologické zátěže plynoucí z likvidace těchto MHL kroužků, konkrétně právě v podobě 19 tun plastového odpadu.

Modernizace v oblasti broušení pokračuje: nová bezhrotá bruska Lidköping CL 46

Modernizace v oblasti broušení pokračuje: nová bezhrotá bruska Lidköping CL 46

30.7.2021

Jeden z dalších významných investičních projektů jde do finále. Tentokrát posilujeme oblast broušení vnějších průměrů díky modernizaci stroje. Jedná se o bezhrotou brusku Lidköping CL 46.

všechny aktuality

Staňte se členem našeho týmu a získejte práci v dynamicky se rozvíjející společnosti. Podívejte se na aktuálně volné pracovní pozice ZDE

Žádost pro uchazeče